Ako zvládnuť leto v kancelárii?

Máme tu leto. Poriadne s tropickými teplotami, ktoré dovolenkári vítajú a pracujúci preklínajú. Obzvlášť pracujúci vedia, že vyrovnať sa s vysokými tridsiatkami, nie je vždy jednoduché. Ako sa správať v kancelárií, či v miestnostiach so štyrmi stenami si prečítajte nižšie.

Klimatizácia

Klimatizácia je účinný prostriedok na zvládnutie  týchto horúcich dní. Od klimatizácie očakávame, že bude nielen dostatočne výkonná, ale taká tichá, aby svojim hlukom nerušila pri práci.  Jej nastavenie si vyžaduje oproti vonkajšej teplote ubrať len nejakých 5 až 7°C, pretože ľudský organizmus nie je nastavený na prudké teplotné rozdiely, čo sa prejaví poruchami imunity. Pokiaľ klimatizáciu nemáte, odporúča sa pravidelné vetranie aj za pomoci ventilátora a robenie si častejších prestávok počas práce. Ak môžete, ochlaďte sa chladenou minerálkou, či chladeným ovocím, alebo sa počas prestávky prejdite po čerstvom vzduchu. Využite možnosť osprchovať sa v práci, ak Vám to vybavenie pracoviska dovolí!

Problémom je pracovné oblečenie?

Málokto zo zamestnancov veľkých spoločností, nadnárodných firiem a štátnych inštitúcií má radosť z toho, keď ho obmedzujú interné predpisy pre výber oblečenia do práce v tomto počasí. Pre pánske obleky sa v lete hodí ľahký materiál, napríklad ľan alebo bavlna. Dámy môžu v takejto situácii voliť ľahké blúzky k sukniam, alebo k nohaviciam. Ak by vám zamestnávateľ stanovil voľnejšie pravidlá obliekania, siahnite po krátkych nohaviciach, či sukniach a skráťte si rukávy, obujte si voľnú pohodlnú obuv.

Jedlo ako chladiaci komfort

Je dobré jesť častejšie a vynechať horúce jedlá. Na desiatu a olovrant zásadne chladené čerstvé sezónne ovocie plné osviežujúcej šťavy, či zeleninové šaláty s jogurtom a semienkami,  k obedu podobne zeleninové a ovocné polievky a ľahké jedlá plné rastlinných bielkovín, príklad si berme zo stravy stredozemskej kuchyne.

Nezabúdajte na pitný režim, najvhodnejším nápojom je pitná voda, minerálna voda pri vyššom fyzickom výkone či zvýšenom potení. Odporúčané množstvo vody je  približne jeden liter na každých 30kg telesnej hmotnosti, väčšie množstvo tekutín v závislosti od fyzickej aktivity. Vyhýbajte sa sladeným limonádam a iným nápojom obsahujúcim veľké množstvo cukru. Alternatívou sú bylinné čaje, či fresh nápoje z čerstvého sezónneho ovocia.

Úprava pracovného času

Ak to režim na pracovisku dovolí, tak si upravte pracovný čas. Začiatok práce o 1-2 hodiny skôr, než začne páliť slniečko, či posun práce do neskorších poobedňajších hodín. V kritických dňoch je možnosťou aj mimoriadne skrátenie pracovného času.
Pre niektorých zamestnancov je riešením aj home office.

© 2020 MUDr. Klein. Všetky práva vyhradené. Made by hejDUDE